W tym artykule powiemy, jak wygląda czyszczenie DPF Inowrocław. Najpierw wyjaśnimy, czym są filtry DPF. Odpowiemy także na pytanie, jak często powinno się wykonywać takie czyszczenie i po czym rozpoznać, że filtr jest zapchany. Zapraszamy do lektury.
Filtr DPF może się zapychać
Filtr DPF to filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych i benzynowych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek stałych, w skład których wchodzi głównie niespalony węgiel w formie sadzy, na której zaadsorbowane są inne substancje, zwłaszcza wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne i tlenki metali. Stosowanie tych filtrów pozwoliło w dużej mierze wyeliminować emisję czarnych spalin charakterystycznych dla pojazdów z silnikami Diesla. Jednak gromadzące się w filtrze cząstki powodują jego stopniowe zapychanie i utratę wydajności. Na żywotność filtra wpływają:
- sposób jazdy,
- stan techniczny pojazdu,
- stosowany olej, paliwo i dodatki do paliwa.
Rozwiązaniem są jednorazowe filtry, samooczyszczanie filtra polegające na katalitycznym spalaniu cząstek po osiągnięciu przez filtr odpowiednio wysokiej temperatury, a także aktywne systemy wypalania zgromadzonych w filtrze cząstek. Ostatnio popularna stała się również metoda hydrodynamiczna. Na niej się teraz skupimy.
Metoda hydrodynamiczna – czyszczenie DPF Inowrocław
Mycie DPF Inowrocław zaczyna się od demontażu i wstępnej organoleptycznej diagnostyki. Następnie do filtra podawane jest sprężone powietrze, oczyszcza ono wstępnie filtr, lecz przede wszystkim na jego podstawie można określić stan i parametry przepływu filtra. Następnie do obudowy wpływa ciepła woda, po czym następuje cykl roboczy, w którym impulsowo, z dużym ciśnieniem podaje się dawkę wody, która odrywa i wypłukuje zanieczyszczenia z wnętrza filtra. Można to wyszczególnić w ten sposób:
- Odłączane są czujniki;
- Filtr jest demontowany;
- Filtr jest umieszczany w maszynie czyszczącej;
- Przeprowadza się pomiary zabrudzenia filtra;
- Do maszyny dawkowany jest środek czyszczący;
- Filtr przechodzi kilka cyklów czyszczenia;
- Po zakończonym czyszczeniu przeprowadzone są pomiary sprawności filtra;
- Filtr jest montowany do układu wydechowego i podłącza się czujniki.
Jak rozpoznać, że filtr jest zapchany?
Twój silnik traci moc, ma problemy z utrzymaniem równych obrotów, potrafi się dławić i przechodzić w tryb awaryjny z kodami błędów filtra cząstek stałych P242F lub P2002? A może migają kontrolki DPF lub świec żarowych? To może wskazywać na zapchany DPF.